ПОЄКТ РІШЕННЯ Про Програму «Фінансова підтримка патронатних родин, що функціонують на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки
ПРОЄКТ
УКРАЇНА
БАТУРИНСЬКА МІСЬКА РАДА
НІЖИНСЬКОГО РАЙОНУ
ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
(сорокова сесія дев’ятого скликання)
__ жовтня 2024 року м. Батурин № 39
Про Програму «Фінансова підтримка патронатних родин, що функціонують на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання п.12 постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2021 року № 893 «Деякі питання захисту прав дитини та надання послуги патронату над дитиною», керуючись Законами України «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», «Про соціальні послуги», «Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю», постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов'язаної із захистом прав дитини», з метою профілактики соціального сирітства по Батуринській міській територіальній громаді, ст. 91 Бюджетного кодексу України, Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо відновлення середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні та приведення окремих його положень у відповідність із законами України», виконавчий комітет Батуринської міської ради В И Р І Ш И В:
1. Затвердити Програму «Фінансова підтримка патронатних родин, що функціонують на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки (додається ).
2. Фінансовому відділу Батуринської міської ради передбачити фінансування витрат, повязаних з реалізацією Програми.
3. Координацію робіт щодо виконання Програми покласти на Службу у справах дітей Батуринської міської ради.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку.
В.о. міського голови Тамара ТАРАЛЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення 40 сесії Батуринської
міської ради 9 скликання від __.10.2024 № 39
Програма
«Фінансова підтримка патронатних родин, що функціонують на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки
м. Батурин, 2024
- Паспорт Програми «Фінансова підтримка патронатних родин, що функціонують на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.
- Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована програма.
- Мета Програми.
- Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми.
- Завдання, заходи реалізації Програми та результативні показники.
- Координація та контроль за ходом виконання Програми.
- ПАСПОРТ
Програми «Фінансова підтримка патронатних родин, що функціонують на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки
11. |
Ініціатор розроблення Програми |
Батуринська міська рада |
|||
22. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми |
Закони України: «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей» від 24 січня 1995 року № 20/95-ВР, «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» від 13 січня 2005 року № 2342-IV, Постанова Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2021 року № 893 «Деякі питання захисту прав дитини та надання послуги патронату над дитиною» |
|||
33. |
Розробник Програми |
Служба у справах дітей Батуринської міської ради |
|||
44. |
Співрозробники Програми |
Фінансовий відділ Батуринської міської ради |
|||
55. |
Відповідальний виконавець Програми |
Служба у справах дітей Батуринської міської ради |
|||
66. |
Учасники Програми |
Служба у справах дітей, Фінансовий відділ Батуринської міської ради |
|||
77. |
Термін реалізації Програми |
2025-2028 роки |
|||
88. |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
Бюджет Батуринської міської територіальної громади |
|||
99. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього, у тому числі: |
2025 рік |
2026 рік |
2027 рік |
2028 рік |
14 400,00 грн |
14 400,00 грн |
14 400,00 грн |
14 400,00 грн |
||
99.1 |
Загальна сума (2025-2028 роки) |
57 600,00 грн |
- Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
На сьогодні найбільш соціально вразливими є сім'ї з дітьми, батьки яких, з певних причин не можуть забезпечити належного утримання та догляду за дитиною, ухиляються від виконання батьківських обов'язків. Часто такі діти стають жертвами насилля та злочинів, залучаються до протиправної діяльності. Їх життю і здоров'ю постійно загрожує небезпека.
Одним з головних показників добробуту суспільства є ставлення до дітей, які потрапили в складні життєві обставини або залишились без батьківського піклування. Одним з найкращих варіантів поліпшення їх життєвих умов є патронат над дитиною. Відтак функціонування хоча б однієї патронатної сім’ї в громаді дозволить ефективно реагувати на ситуації, коли дитина потрапляє в складні життєві обставини.
ПАТРОНАТ НАД ДИТИНОЮ - це тимчасовий догляд, виховання та реабілітація дитини в сім’ї патронатного вихователя на період подолання дитиною, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин. Завдяки запровадженню патронату над дитиною вдається уникнути потрапляння дитини до закладів інтернатного типу.
За даними служби у справах дітей Батуринської міської ради, станом на 01.10.2024 року, на території Батуринської міської територіальної громади проживають і перебувають на відповідному обліку 8 дітей, що опинились у складних життєвих обставинах. Ці діти в перспективі мають потенційну можливість отримати статус дітей, позбавлених батьківського піклування.
Протягом 2022-2024 років малолітні діти нашої громади тимчасово перебували: в Прилуцькому обласному будинку дитини – 1 дитина; в центрах соціально-психологічної реабілітації – 2; у кризовій кімнаті для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі Чернігівського обласного центру соціально-психологічної реабілітації – 1, в сім’ї патронатного вихователя – 1.
Метою Програми є забезпечення захисту прав дитини, яка через складні життєві обставини тимчасово не може проживати разом з батьками/законними представниками, надання їй та її сім’ї послуг, спрямованих на повернення у сім’ю відповідно до найкращих інтересів дитини.
Пріоритетними напрямками в реалізації заходів Програми визначено:
- удосконалення діяльності органів опіки та піклування в напрямку раннього виявлення сімей з дітьми, які перебувають в складних життєвих обставинах, надання їм необхідної соціальної підтримки, спрямованої на підвищення рівня їх соціальної захищеності;
- тимчасове влаштування дітей, що опинились у складних життєвих обставинах або залишились без батьківського піклування у родину патронатного вихователя;
- удосконалення механізму взаємодії місцевих органів влади з питань здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у сім’ях, де батьки неналежним чином виконують свої батьківські обов’язки; підтримка патронатних родин.
- Обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми
Прийняття цієї Програми дозволить виконати п.12 Постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2021 року № 893 «Деякі питання захисту прав дитини та надання послуги патронату над дитиною» і дасть змогу патронатному вихователю при влаштуванні дітей в родину своєчасно забезпечити потреби дитини, до моменту отримання державної соціальної допомоги.
Районні у м. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад протягом п’яти робочих днів після укладення договору про умови запровадження патронату нараховують з відповідного місцевого бюджету поворотну фінансову допомогу (далі — резервні кошти), що виплачується патронатному вихователю для своєчасного забезпечення догляду, виховання та реабілітації дитини (далі — потреб дитини), влаштованої до сім’ї патронатного вихователя, до моменту отримання державної соціальної допомоги.
Сума резервних коштів повинна відповідати встановленому розміру соціальної допомоги з розрахунку одночасного влаштування до сім’ї патронатного вихователя двох дітей і становить 2,5 прожиткового мінімуму на кожну дитину відповідного віку (до шести років та від шести до 18 років).
Резервні кошти перераховуються на особовий рахунок патронатного вихователя, відкритий у відповідній банківській установі для отримання соціальної допомоги на утримання дитини у сім’ї патронатного вихователя, та є перехідним залишком, який використовується патронатним вихователем для задоволення потреб наступної дитини, влаштованої до сім’ї патронатного вихователя, чи у разі затримки виплат соціальної допомоги і поновлюється патронатним вихователем таким чином, щоб перед наступним влаштуванням дитини до сім’ї патронатного вихователя на відповідному рахунку сума цього резерву дорівнювала сумі попередньо виплаченої поворотної фінансової допомоги.
Умови надання, використання та повернення резервних коштів регулюються договором про умови запровадження патронату.
Фінансове забезпечення заходів Програми здійснюється коштом бюджету Батуринської міської територіальної громади.
Обсяг фінансування Програми визначається з урахуванням змін, що вносяться до Закону України «Про прожитковий мінімум» № 966-XIV від 15.07.1999. Даний закон дає визначення прожитковому мінімуму, закладає правову основу для його встановлення, затвердження та врахування при реалізації державою конституційної гарантії громадян на достатній життєвий рівень.
- Завдання, заходи реалізації Програми та результативні показники
Протягом 2025-2028 років планується реалізувати завдання та здійснити такі заходи:
- запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності дітей, а саме:
- своєчасно виявляти дітей, які залишились без догляду або піклування батьків, безпритульних та покинутих батьками дітей, забезпечувати їх влаштування до центрів соціально-психологічної реабілітації дітей, патронатних сімей;
- сприяння у встановленні статусу дітям-сиротам або дітям, позбавленим батьківського піклування, не пізніше як через два місяці після виявлення дитини, яка залишилася без батьківського піклування.
2) удосконалення процесу реабілітації бездоглядних та безпритульних дітей та їхніх сімей, дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, а саме:
- впровадження послуги патронату над дитиною у Батуринській міській територіальній громаді;
- розвивати форми роботи з батьками дітей, які влаштовані до патронатних родин та центрів соціально-психологічної реабілітації дітей;
- розширювати спектр послуг для дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, та їх батьків;
- популяризація послуги патронату над дитиною серед жителів територіальної громади, для чого:
- забезпечити доступ населення до повної та об’єктивної інформації з питань влаштування дітей, що опинились у складних життєвих обставинах, у патронатні родини використовуючи можливості інтернет-ресурсів та ЗМІ.
- Координація та контроль за ходом виконання Програми
Безпосередній контроль за реалізацією заходів Програми здійснює Служба у справах дітей Батуринської міської ради. Організація процесу виконання Програми покладається на Батуринську міську раду.
Про хід реалізації Програми Служба у справах дітей Батуринської міської ради періодично звітує (згідно з планом) на сесіях міської ради.
В.о. міського голови Тамара ТАРАЛЕНКО