Батуринська об'єднана територіальна громада
Чернігівська область, Ніжинський район

ПРОЄКТ РІШЕННЯ Про Програму «Соціально-економічний розвиток території» на 2025-2030 роки

Дата: 03.10.2024 11:40
Кількість переглядів: 144

ПРОЄКТ

УКРАЇНА

БАТУРИНСЬКА МІСЬКА РАДА

НІЖИНСЬКОГО РАЙОНУ

ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

(сорокова сесія дев’ятого скликання)

 

__ жовтня 2024 року                        м. Батурин                                            № 56

 

Про Програму «Соціально-економічний розвиток території» на 2025-2030 роки

 

 З метою забезпечення комплексного соціально-економічного розвитку Батуринської МТГ, підвищення ефективності використання економічного потенціалу та функціонування соціальної сфери для покращення якості життя населення, заслухавши та обговоривши інформацію керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету Погребняк І.В. про необхідність затвердження Програми «Соціально-економічний розвиток території» на 2025-2030 роки та відповідно до положень Конституції України, Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» та ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Програму «Соціально-економічний розвиток території» на 2025-2030 роки (далі – Програма), що додається.
  2. Виконавчому комітету міської ради забезпечити організацію виконання Програми.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії міської ради.

 

В.о. міського голови                                                            Тамара ТАРАЛЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення 40 сесії 9 скликання Батуринської міської ради від __.10.2024 № 56

 

 

 

 

 

 

П Р О Г Р А М А

«Соціально-економічний розвиток території» на 2025-2030 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

Вступ

І. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА

 

1.1. Географічне розташування та опис суміжних територій

1.2. Демографічна ситуація

1.3. Зайнятість населення та ринок праці

 

ІІ. Цілі та завдання розвитку Батуринської МТГ

 

2.1. SWOT-аналіз

2.2. Цілі та пріоритети розвитку громади

2.3. Основні завдання та механізми реалізації Програми

 

ІІІ. Стан соціально-економічного і культурного розвитку громади

3.1. Охорона здоров’я

3.2. Освіта

3.3. Культура та духовність

3.4. Фізична культура і спорт

3.5. Транспорт і зв’язок

 

ІV. Очікувані  результати  виконання  Програми

ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ.

 

Методологічною основою розроблення Програми «Соціально-економічний розвиток території» на 2025-2030 роки (далі - Програма) є Постанова Кабінету Міністрів України від 15.12.2023 року № 1315 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2024—2026 роки», наказ Мінрегіону від 30.03.2016 року № 75 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади»,  Указ Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»,  закони України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про місцеве самоврядування в Україні», бюджетне законодавство, на основі результатів аналізу проблем та першочергових потреб громадян, які проживають на території Батуринської міської територіальної громади. В основі проекту  Програми враховані ключові положення, визначені Стратегією розвитку Чернігівської області на період до 2027 року, а також Стратегією розвитку Батуринської об`єднаної територіальної громади на 2018–2027 роки.

У Програмі визначено цілі та завдання соціально-економічної та культурної політики міської ради на 2025-2030 роки, спрямовані на наповнення дохідної частини бюджету, на розвиток галузей освіти, культури, соціального захисту населення, розвитку фізкультури і спорту, проведення робіт з  благоустрою населених пунктів,  виконання  ремонтних робіт на об’єктах комунальної та інших форм власності з метою формування якісного та безпечного середовища життєдіяльності населення територіальної громади.

Програма є комплексною системою завдань та засобів їх виконання на 2025-2030 роки, що визнає цілі та стратегію розв’язання соціальних і економічних проблем розвитку населених пунктів територіальної громади, задає комплекс конкретних, узгоджених заходів економічного, соціального, культурного і духовного розвитку громади, прогнозує динаміку основних показників.

Заходи Програми фінансуються за рахунок коштів міського бюджету міської територіальної громади, субвенцій з державного бюджету, коштів Державного фонду реконструкції та розвитку, коштів, одержаних від соціальних угод з сільськогосподарськими підприємствами та підприємцями та коштів з інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни і доповнення до Програми затверджуються сесією Батуринської міської ради за поданням міського голови, виконкому міської ради або відповідних постійних депутатських комісій.

Звітування про виконання Програми здійснюється за підсумками півріччя та року.

Основна мета розвитку населених пунктів Батуринської міської ради: підвищення якості життя та добробуту громадян Батуринської міської територіальної громади шляхом забезпечення позитивної динаміки економічного зростання, подальшого розвитку малого та середнього бізнесу, соціальної сфери та інфраструктури на селі, ефективного використання наявного природно-ресурсного потенціалу.

 

І.АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА

1.1. Географічне розташування та опис суміжних територій

Батуринська міська територіальна громада знаходиться на півдні Чернігівської області в північній частині Ніжинського району.

 

Таблиця Основні відомості про Батуринську МТГ

Адміністративний центр  громади

місто Батурин

Площа 

51661,3 га

Відстані 

Відстань від м. Батурин:

  • до м. Бахмач 25 км.
  • до м. Чернігів 153 км.
  • до м. Київ 220 км.

Географічні дані

Головним чином,   Батуринська міська територіальна громада розташована в межах крайньої південно - східної частини Чернігівського Полісся, в долині річки Сейм, в зоні поступового переходу від поліських до лісо-степових ландшафтів, чим зумовлена різноманітність комплексу природних умов та ресурсів.  Зовнішній зв'язок здійснюється автомобільним транспортом, через громаду проходить автомагісталь міжнародного значення Київ-Москва М-02 яка є частиною транс’європейської магістралі Е-101. 

Найбільша річка, що протікає по території  - Сейм.  З корисних копалин є торф, глина, пісок. Клімат помірно-теплий, м’який, з достатньою вологістю. 

Населення 

Загальна чисельність населення станом на 01.07.2024 року становить 6 312 осіб.

 

 

Фото без опису

                   

Рис. Карта Батуринської МТГ

Громада межує з Конотопською МТГ, Бахмацькою МТГ, Коропською СТГ та Борзнянською МТГ.

З листопада 2020 року Батуринська МТГ складається з Батуринської міської та наступних сільських рад: Городищенська, Матіївська, Пальчиківська, Обмачівська, Митченківська, Красненська. До складу громади входять наступні населені пункти: місто Батурин та села: Матіївка, Мости, Обірки, Каціри, Прохори, Веселівка, Голубівка, Бондарі, Нове Полісся, Лопатин, Лісова Поляна, Шумейкине, Городище, Шумин, Часниківка, Пальчики, Веселе, Обмачів, Вербівка, Осіч, Слобідка, Митченки, Красне, Карпенкове, Пирогівка, Тасуїв.

 

1.2. Демографічна ситуація

 

Враховуючи підсумки чисельності населення на території Батуринської МТГ протягом 2024 року можна зробити висновок, що демографічна ситуація в громаді потребує значного поліпшення, зокрема в сільській місцевості.

Населення на території Батуринської МТГ переживає стійкий період демографічного старіння, що виражається у зростанні чисельності осіб, старших працездатного віку. В даний час в МТГ кількість пенсіонерів складає близько 24,6 % від загального числа жителів громади. Порівняно з попереднім роком відсоткове відношення покращилось, але ж чисельність самого населення зменшилась.

Соціальний захист людей пенсійного віку є одним з пріоритетних напрямків соціальної політики та передбачає здійснення заходів, спрямованих на створення умов, що забезпечують економічне благополуччя, а також надання їм додаткових прав і гарантій. У населених пунктах МТГ реалізується програма соціального захисту окремих категорій громадян (щодо порядку проведення розрахунку компенсаційних виплат за пільговий проїзд автомобільним транспортом) Батуринської міської ради, в тому числі пенсіонерів за віком.

Сьогодні система соціального захисту у населених пунктах територіальної громади охоплює практично всіх непрацездатних громадян за допомогою державного соціального страхування, пенсійного забезпечення та соціальної допомоги всіх видів і форм. В територіальній громаді проживає близько 180 осіб самотніх і самотньо проживаючих інвалідів і пенсіонерів, які потребують сторонньої допомоги і повинні обслуговуватись соціальними працівниками. Саме тому було створено комунальну установу  «Центр  надання соціальних послуг» Батуринської міської  ради.

Досягнення сталого демографічного розвитку відбуватиметься шляхом створення необхідних умов для збереження і зміцнення репродуктивного здоров’я населення, формування та стимулювання здорового способу життя, розв’язання проблем гігієни і безпеки праці, підтримки молоді, стабілізації стосунків у сім’ях, допомоги у вихованні дітей, організації змістовного дозвілля та відпочинку, захисту інвалідів та людей похилого віку, забезпечення розвитку освіти та культури.

Одним із основних напрямів діяльності в 2025-2030 роках буде стабілізація демографічної ситуації, збереження традицій багатодітності та настанов на дводітну родину. Таким чином в 2025-2028 роках буде реалізуватися Програма «Підтримка народжуваності та популяризація інституту шлюбу в Батуринській міській територіальній громаді».

 

1.3. Зайнятість населення та ринок праці

            У рамках районної програми зайнятості населення передбачається здійснення комплексу заходів, спрямованих на активізацію економічної діяльності населення, розширення сфери застосування праці, «детінізації» зайнятості, зменшення диспропорції між попитом та пропозицією робочої сили, створення умов для самостійної зайнятості та соціальної підтримки незайнятих, зареєстрованих у державній службі зайнятості, у тому числі:

- сприяння працевлаштуванню незайнятих громадян на вільні та новостворені робочі місця;

- підвищення мобільності робочої сили шляхом поширення інформації про стан регіональних ринків праці;

- зниження соціальної напруги шляхом визначення домогосподарств, у яких жодна з осіб працездатного віку не має роботи, та сприяння працевлаштуванню таких осіб.

 

ІІ. Цілі та завдання розвитку Батуринської МТГ

2.1. SWOT-аналіз

За основу взято SWOT-аналіз зі стратегії розвитку Батуринської об`єднаної територіальної громади 2018–2027 роки, який проводився в середині 2018 року. Суттєвих змін у складових SWOT-аналізу не було.

Результати SWOT-аналізу Батуринської МТГ отримані за допомогою двох сполучених способів. Перше – це дані попереднього аналізу, проведеного в рамках діяльності Чернігівського відокремленого підрозділу Центру розвитку місцевого самоврядування. Вони мали переважно дослідницький характер. Другий – це семінар із членами робочої групи та представниками зацікавлених сторін безпосередньо під час розробки Стратегії. Тоді фокус-групам було запропоновано здійснити галузевий SWOT-аналіз за такими напрямами: адміністрація громади, інфраструктура та просторове планування, економіка, природне середовище та туризм. Отримані результати були узагальнені та представлені робочій групі у вигляді зведеного SWOT-аналізу. Чисельність факторів коливалась від чотирнадцяти («загрози») до двадцяти одного («слабкі сторони»). Робоча група висловила свою думку щодо факторів, які мають більший або менший вплив, таким чином відбулось їхнє рейтингування. Після обговорення ті фактори, що зайняли найнижчі місця (після шістнадцятого), були видалені з таблиці SWOT-аналізу як несуттєві. Таким чином, їхня чисельність скоротилася.

В цілому процес підготовки SWOT-аналізу проходив у кілька етапів за участю представників неурядових організацій, комунальних інституцій, а також мешканців,  які представляють різні соціальні групи (підприємці, фермери, пенсіонери).

На основі ключових переваг громади визначена її смарт-спеціаліазція – розвиток туристичних можливостей .

Таблиця. SWOT-аналіз

Сильні сторони

Слабкі сторони

  1. Батурин – загальноукраїнський бренд
  2. Місто Батурин розташовано на європейському автошляху E101 на відстані 220 км від Києва (2,5 години), поруч – Бахмач (23,5 км) та Конотоп (30 км)
  3. Більшість земель громади – чорноземи
  4. НІКЗ – постійний постачальник туристів, має понад 100 робочих місць
  5. Розвинута інфраструктура сфери культури – об`єкти НІКЗ, будинок культури у Батурині
  6. Молодий середній вік працівників виконавчого апарату ради громади – до 35 років
  7. Наявність на території громади трьох автозаправок
  8. Приваблива територія – значне заліснення – 10%, річка Сейм та кілька озер
  9. На теренах громади є три невеликих готелі, один хостел та п`ять кафе
  10. Розвивається  подієвий туризм – БатуринФест «Шабля»
  11. Більшість населення (крім Городища) має якісну питну воду
  12. Батурин – відомий центр бджільництва
  13. Розпочато створення сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів
  14. Батурин – місце компактного проживання ромів
  15. Є добре відремонтоване відділення районної лікарні
  1. Понад 25% населення – непрацездатного віку, жіноче населення переважає над чоловічим
  2. Два сільгосппідприємства (ТОВ «Агродім» та ПП «Гетьманське») обробляють  переважну більшість земель громади, що ускладнює розвиток фермерства
  3. Бракує галузевих фахівців у всіх сферах
  4. Жоден населений пункт громади не має нового генерального плану та зонінгу
  5. Бракує системи громадської безпеки
  6. Рівень надання адміністративних послуг та їх кількість викликають нарікання мешканців
  7. Бракує систематичної комунікації влади та населення громади 
  8. Виробляється переважно сільгоспсировина, переробка має епізодичний характер
  9. Система водопостачання зношена на 50%
  10. Більшість доріг між населеними пунктами громади потребують ремонту
  11. Замулення річки Сейм
  12. Система збору та утилізації сміття відсутня, у всіх селах – стихійні сміттєзвалища
  13. Відсутня автостанція, а рівень транспортного сполучення між населеними пунктами громади викликає нарікання мешканців
  14. Надання послуг з побутового обслуговування випадкове

Можливості (шанси)

Загрози

  1. Передача частини лісів до комунальної власності та управління громади
  2. Поширення в Україні практики розподілу бюджетних коштів, що спрямовуються на регіональний та місцевий розвиток, на конкурсних засадах (ДФРР), а також МТД
  3. Можливості співробітництва громад для реалізації спільних проектів
  4. Наявність в обласному бюджеті так званих «екологічних коштів»
  5. Тенденція до переселення мешканців великих міст до розвинутих містечок,  пошук переселенцями зі сходу України нових місць для життя
  6. Розвиток загальнонаціональних та регіональних туристичних маршрутів
  7. Міжнародне волонтерство
  8. Інтерес відомих діячів культури, мистецтва, науки України до Батурина
  9. Зацікавленість мешканців значних міст у зеленому та сільському туризмі
  10. Можливості безмитної торгівлі сільгосппродуктами з країнами ЄС
  11. Державна підтримка реформ у соціальній та гуманітарній сферах
  12. Розвиток, вдосконалення електронного врядування
  13. Доступність енергоощадливих технологій та тих, що дозволяють використовувати альтернативні види енергії
  14. В Україні та за кордоном є успішні громади, які готові поділитися власним досвідом
  15. Наявність та доступність сучасних технологій збору, сортування та утилізації сміття
  1. Трудова міграція працездатного населення до великих українських міст та інших країн
  2. Брак співпраці з районною ланкою влади
  3. Гальмування рішень щодо впровадження реформи місцевого самоврядування на державному рівні
  4. Процеси суспільної турбулентності під час реформ сфер освіти та охорони здоров`я
  5. Неточність державного статистичного обліку населення
  6. Розмір ставок зарплати в бюджетній сфері, що не забезпечує конкурентоздатність на ринку праці
  7. Зміцнення сусідніх громад
  8. Дамба біля Курська (Росія), що обмежує потік води в Сеймі та знижує рівень ґрунтових вод
  9. Карантин в Україні.
  10. Прискорення запровадження норм Закону України «Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини», насамперед, щодо молочки та м`яса
  11. Безконтрольне використання хімікатів крупними сільгоспвиробниками
  12. Нелегальна вирубка лісів
  13. Насилля браконьєрів, які нищать рибні ресурси
  14. Брак контролю над станом природного середовища зі сторони держави

 

2.2. Цілі та пріоритети розвитку громади

Для ефективного розвитку громади необхідно чітко визначити головні цілі, яким необхідно слідувати для досягнення бажаного рівня розвитку. До основних цілей розвитку Батуринської МТГ можна віднести:

1. Створення умов для сталого розвитку місцевої економіки та залучення інвестицій.

2. Розвиток туристичних можливостей громади.

3. Покращення умов життя та його безпеки.

4. Розвиток соціального капіталу громади.

Дані цілі узагальнюють всі першочергові потреби розвитку громади та є орієнтирами на довгострокову перспективу. Досягнення намічених цілей дозволить створити умови для економічного та соціального розвитку громади в цілому та всіх її складових. Нестабільність економічної системи є актуальною проблемою для всієї України. Але для сільських територій дане питання стоїть особливо гостро через відсутність механізмів диверсифікації можливих ризиків. Сільські мешканці мають менший вибір з працевлаштування, менший рівень доходів, значно нижчий рівень доступності фінансово-кредитних ресурсів та ряд інших недоліків.

 

2.3. Основні завдання та механізми реалізації Програми

Для стійкого економічного зростання громади необхідно:

- сприяти запровадженню серед дрібних сільськогосподарських виробників сучасних аграрних технологій;

- розробити нові генеральні плани та зонінги для населених пунктів громади, її просторове планування;

- підтримувати розвиток малого та середнього бізнесу.

Для розвитку туристичних можливостей громади маємо такі завдання:

  • облік, збереження та використання існуючих об`єктів історико-культурної спадщини як чинника розвитку;
  • розробка та просування інформаційних продуктів про туристичні та рекреаційні можливості громади;
  • розвиток фестивального руху;
  • розробка та запровадження нових туристичних маршрутів;
  • розробка та встановлення системи інформаційних вказівників на теренах громади;
  • облаштування сучасних громадських вбиралень в історичній частині Батурина;
  • облаштування зон відпочинку в населених пунктах громади, насамперед, біля водойм;
  • підтримка сільського та зеленого туризму;
  • підтримка велотуризму;
  • сприяння розвитку зимового туризму.

Для покращення умов життя та його безпеки необхідні:

  • розвиток транспортного сполучення на теренах громади;
  • покращення якості доріг та вулиць;
  • реалізація локальних проектів із благоустрою на основі підтримки місцевих ініціатив;
  • впровадження безбар’єрного доступу МГН до адміністративних будівель та об’єктів соціальної інфраструктури;
  • створення комфортних умов проживання для нових мешканців громади та залучених спеціалістів;
  • розширення можливостей надання комунальних послуг мешканцям громади;
  • збільшення кількості абонентів мереж водопостачання та водовідведення, очистка джерел води;
  • поширення вуличного освітлення в населених пунктах громади;
  • відеоспостереження для всієї громади;
  • створення та підтримання в постійній готовності місцевої системи оповіщення;
  • оптимізація мережі комунальних неприбуткових підприємств охорони здоров`я, забезпечення їх кадрами та технічним оснащенням;
  • розвиток системи соціального захисту мешканців громади;
  • розчищення русла річки Сейм.

Для розвитку соціального капіталу громади необхідно:

  • розширення переліку та покращення якості надання адміністративних послуг;
  • підвищення рівня професійної компетентності управлінських кадрів;
  • запровадження електронного врядування;
  • створення та підтримка діяльності молодіжних і спортивних об`єднань;
  • перетворення діючих будинків культури, клубів та бібліотек на комфортні місця соціальної комунікації мешканців населених пунктів, розширення їхніх послуг;
  • модернізація та розширення спортивної інфраструктури;
  • підтримка розвитку позашкільної освіти в галузях культури та фізичної культури;
  • підтримка розвитку опорної школи, її оснащення та комплектації;
  • забезпечення доступу до якісної дошкільної освіти.

 

ІІІ. Стан соціально-економічного і культурного розвитку громади

3.1. Охорона здоров’я

На території Батуринської МТГ функціонують два підрозділи КНП «Батуринський міський центр ПМСД» Батуринської міської ради - Батуринська амбулаторія ЗПСМ, Городищенська амбулаторія ЗПСМ з ФАП та ФП в с.Матіївка, с.Часниківка, с.Красне, с.Митченки, с.Обмачів, с.Пальчики, с.Осіч.  Лікарські  амбулаторії  забезпечені   необхідними  матеріалами  та  технічною  базою. Загально в середньому,  щоденно  лікарі  обслуговують 25  викликів.

На території м. Батурин функціонує 2 аптеки.

          На території МТГ працює ветеринарна лікарня та ветаптека,   працівники яких надають кваліфіковану  допомогу населенню по лікуванню  домашніх тварин.

 

 

 

3.2. Освіта

Після реформування в 2021 році навчання дітей шкільного віку, які проживають на території МТГ проводиться в Батуринській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області та в її філіях:  Городищенська філія І-ІІ ступенів  Батуринської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області, Митченківська філія І-ІІ ступенів  Батуринської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області, Красненська філія І-ІІ ступенів  Батуринської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області. Також в м. Батурин працює Дошкільний підрозділ Батуринської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області

 

 

ЗАХОДИ  ЩОДО РОЗВИТКУ ОСВІТИ  БАТУРИНСЬКОЇ ОТГ У 2025-2030 РОКАХ

за/п

Заходи

термін виконання

виконавець

очікуваний результат

1

Забезпечення 100 % охоплення дошкільною освітою дітей 5-річного віку

постійно

відділ освіти міської ради, ЗДО

забезпечення належної підготовки дітей до навчання у школі

2

Забезпечення безкоштовним харчуванням дітей пільгових категорій у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, учнів 1-4 класів

постійно

відділ освіти міської ради, ЗЗСО, ЗДО

соціальний захист дітей пільгових категорій та учнів початкових класів

3

Забезпечення виплати одноразової допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, яким виповнилося 18 років (відповідно до Постанови КМУ  від 25.08.2005 р. № 823)

постійно

 фінансово-бухгалтерський відділ міської ради

соціальний захист дітей пільгових категорій

4

Забезпечення підвезення дітей сільської місцевості, що проживають за межею пішохідної доступності, до закладів загальної середньої освіти та у зворотному напрямку

постійно

відділ освіти міської ради

соціальний захист дітей, що проживають у віддалених від школи сільських населених пунктах

5

Забезпечення безкоштовного підвезення педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, розташованих у сільській місцевості, до місця роботи та у зворотному напрямку

постійно

відділ освіти міської ради

соціальний захист педагогічних працівників, що працюють у закладах загальної середньої освіти сільської місцевості; забезпечення кадрами закладів освіти сільської місцевості

6

 Організація проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої та дошкільної освіти

постійно

відділ освіти міської ради

вдосконалення педагогічної майстерності вчителів

13

Зміцнення матеріально-технічної та навчальної  бази закладів освіти Батуринської МТГ 

постійно

виконком міської ради

створення належних умов для здійснення освітнього процесу

14

Організація заходів щодо посилення протипожежного та техногенного захисту об’єктів освіти

постійно

виконком міської ради, відділ освіти, ЗНЗ,ДНЗ

створення безпечних умов для здійснення освітнього процесу

 

3.3. Культура та духовність

Міська рада значну увагу приділяє питанню реалізації державної політики в галузі культури, створення оптимальних умов для розвитку культури, сприяння відродження осередків традиційної народної творчості, збереженню національної спадщини. На території Батуринської міської територіальної громади діють:

- Батуринський міський будинок культури;

- Матіївський сільський клуб;

- Часниківський сільський клуб;

- Городищенський сільський будинок культури;

- Митченківський сільський будинок культури;

- Красненський сільський будинок культури;

- Обмачівський сільський будинок культури;

- Пальчиківський сільський клуб;

- Матіївська сільська бібліотека;

- Городищенська сільська бібліотека;

- Красненська сільська бібліотека;

- Пальчиківська сільська бібліотека;

- Митченківська сільська бібліотека;

- Обмачівська сільська бібліотека;

- Батуринська міська бібліотека.

Робота закладів культури спрямована на збереження і розвиток української національної культури, активізації діяльності закладів культури, шляхів збереження існуючої мережі і посилення їх ролі в розгортанні процесів національно-культурного відродження, поліпшення матеріально-технічної бази установ. Проводяться свята, конкурси, інші культурно-мистецькі заходи, пов’язані з відзначенням календарних та пам’ятних дат.

Серед пріоритетів галузі культури – збереження установ і штату спеціалістів, підвищення їх кваліфікації, поліпшення матеріально-технічної бази установ, збільшення книжкових фондів.

 

3.4. Фізична культура і спорт

Головна мета: створення умов для зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей шляхом належної організації оздоровлення та відпочинку, для задоволення потреб кожного мешканця громади у фізичному розвитку, зміцнення здоров’я засобами фізичної культури та спорту.

Міська  рада опікується  розвитком   фізичної  культури та  спорту.     

Бюджетом Батуринської міської ради передбачена субвенція до Бахмацького міського бюджету на утримання тренерів Бахмацької дитячої юнацької спортивної школи, які тренують дітей шкільного віку Батуринської міської ради.

 

3.5. Транспорт і зв’язок

          Функціонування об’єднаної громади зумовлює необхідність планування заходів із розвитку послуг з перевезення на приміських маршрутах та забезпечення належного стану їх обслуговування, посилення контролю за безпекою пасажирських перевезень.

          З метою повного, безпечного та якісного задоволення потреб населення громади в послугах приміського автобусного транспорту визначено наступні завдання:

- збереження приміських автобусних маршрутів та відкриття нових;

- контроль за дотриманням пасажирськими перевізниками норм чинного законодавства та виконання договірних умов на перевезення.

          Також на території громади є необхідність в подальшому розвитку телекомунікаційних мереж та мережі поштового зв’язку. Тому тут виникають наступні завдання:

- подальша розбудова мережі Інтернет;

- використання сучасних телекомунікаційних послуг та інформаційних технологій;

- створення рівних умов для доступу до мережі в усіх населених пунктах громади.

 

ІV. Очікувані  результати  виконання  Програми

Виконання Програми дасть  змогу покращити гармонійний та скоординований розвиток Батуринської МТГ, всіх організацій  і  установ, навчальних та культурно-просвітницьких закладів, розташованих на її території. Зміцнить матеріально-технічну базу закладів освіти і культури, сприятиме зростанню добробуту та підвищенню життєвого рівня населення територіальної громади. Також очікується зростання активності громадян, залучених до вирішення пріоритетних проблем громади та її жителів.

Контроль та координацію за ходом виконання Програми здійснює  виконавчий комітет Батуринської міської ради.

 

В.о. міського голови                                                Тамара ТАРАЛЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Додаток

До Програми «Соціально-економічний розвиток території» на 2025-2030 роки 

Перелік Програм,

які будуть фінансуватися з міського бюджету в 2025-2028 роках

 

п/п

Назва програми

 

  1.  

Про Програму «Юридичне обслуговування Батуринської міської ради  та її виконавчого комітету» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму "Доступні платежі" на  2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму "Організація харчування дітей у закладах освіти Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Оздоровлення та відпочинок дітей Батуринської міської територіальної громади»  на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Організація безкоштовного підвезення учнів та педагогічних працівників закладів освіти  Батуринської міської територіальної громади до місць навчання, роботи і у зворотному напрямку» на 2025-2028 роки.                                              

 
 
  1.  

Про Програму "Обдаровані діти Батуринської міської територіальної громади»  на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Розвиток та функціонування української мови на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Підтримка та розвиток вторинної медичної допомоги на території Батуринської міської територіальної громади, що надається комунальному некомерційному підприємству "Бахмацька міська лікарня" Бахмацької міської ради»  на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Розвиток   первинної   медико – санітарної  допомоги на засадах сімейної медицини  Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Безоплатне та пільгове забезпечення лікарськими  засобами у разі амбулаторного лікування окремих груп населення Батуринської міської територіальної громади»  на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Забезпечення інвалідів, дітей-інвалідів Батуринської міської територіальної громади технічними засобами для використання в побутових умовах» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Надання паліативної допомоги населенню Батуринської міської територіальної громади»  на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Туберкулінодіагностика дитячого населення Батуринської міської територіальної громади»  на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Соціальний захист  окремих категорій громадян щодо проведення розрахунку за надання пільг на послуги зв’язку пільговим категоріям громадян, що проживають  на території населених пунктів Батуринської міської територіальної громади»  на 2025-2028 роки

 
 
  1.  

Про Програму «Соціальний захист окремих категорій громадян (щодо порядку проведення розрахунку компенсаційних виплат за пільговий проїзд автомобільним транспортом) Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Соціальний захист окремих категорій громадян Батуринської міської територіальної громади щодо порядку проведення розрахунку компенсаційних виплат за пільговий проїзд залізничним транспортом» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Безоплатне поховання загиблих (померлих) військовослужбовців, учасників бойових дій, внаслідок відкритої воєнної агресії  російської федерації проти України по  Батуринській МТГ» на 2025 рік .

 
 
  1.  

Про Програму «Соціальна підтримка сімей з дітьми, розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, попередження дитячої бездоглядності та безпритульності у Батуринській міській територіальній громаді» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Фінансова підтримки патронатних родин, що функціонують на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Соціальний захист фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Фінансова підтримка комунальної установи «Центр надання соціальних послуг»  Батуринської міської ради»  на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Поховання померлих невідомих та безрідних громадян» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Соціальний захист окремих категорій населення Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Надання пільг хворим з хронічною нирковою недостатністю, що проживають на території населених пунктів Батуринської міської територіальної громади та отримують програмний гемодіаліз в лікарні» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Підтримка народжуваності та популяризації інституту шлюбу в Батуринській міській територіальній громаді» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Фінансова підтримка СКП "Мрія" та здійснення внесків до його статутного капіталу» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Благоустрій Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Проведення робіт із землеустрою на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Будівництво, реконструкція, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності Батуринської міської ради» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Інформатизація Батуринської  міської ради» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Цільова соціальна програма розвитку цивільного захисту Батуринської міської  територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Забезпечення пожежної безпеки на території Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Поліцейський офіцер громади» Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Фінансова підтримка діяльності 15 ДПРП (м. Батурин) 4 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області» на 2025-2028 роки.

 
 
  1.  

Про встановлення вартості харчування дітей (одного дітодня) в закладах освіти Батуринської міської ради на 2025 рік.

 
 
  1.  

Про Програму «Соціально-економічний розвиток території» на 2025-2030 роки.

 
 
  1.  

Про Програму «Охорона та збереження культурної спадщини Батуринської міської територіальної громади» на 2025-2028 роки.

 
 

 

В.о. міського голови                                                   Тамара ТАРАЛЕНКО

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь