Щодо припинення автоматичного формування нових сертифікатів відкритих ключів користувачів Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг ДПС України
Щодо припинення автоматичного формування нових сертифікатів відкритих ключів користувачів Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг ДПС України
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2024 №88 «Про внесення змін до пункту 6 Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», визнано такою, що втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 № 300 “Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг”, якою була передбачена можливість автоматичного формування нових сертифікатів раніше засвідчених відкритих ключів для користувачів електронних довірчих послуг віддалено, без особистої присутності таких користувачів.
Враховуючи вищезазначене, повідомляємо, що Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) припинено автоматичне формування нових сертифікатів відкритих ключів користувачів за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів терміном дії на один рік.
В зв’язку з цим, пропонуємо перевірити термін дії власних сертифікатів відкритих ключів на вебсайті Надавача (https://ca.tax.gov.ua) в розділі «Пошук сертифікатів та СВС», вказавши реквізити власника сертифіката в полі «Реєстраційний номер облікової картки платника податків/УНЗР ID картки» та натиснути кнопку «Пошук».
У разі необхідності можна скористатися функцією «Повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом» за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом»/ On-line (http://ca.tax.gov.ua/manage-certificates) або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
До якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС може звернутись платник податків для отримання ЕДП?
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області повідомляє, що платник податків може звернутись до будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – КНЕДП ДПС) для отримання електронних довірчих послуг.
При цьому ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності. З інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів КНЕДП ДПС можна ознайомитись на вебсайті КНЕДП ДПС (https://ca.tax.gov.ua) – в розділі: Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».
Чи може один СГ отримати в Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС на одну і ту ж саму особу декілька КЕП?
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області звертає увагу на те, що відповідно до п.п. 23 п. 1 ст. 1 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Закон № 2155 не обмежує суб’єкта господарювання мати декілька КЕП.
Отже, суб’єкт господарювання може отримати в Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України декілька КЕП. Такі отримані КЕП є різними, оскільки засобами кваліфікованого електронного підпису чи печатки забезпечується належний рівень унікальності пари ключів, що ними генеруються.
Чи можна зазначити посаду працівника юридичної особи у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа електронного підпису, отриманому КНЕДП ДПС?
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області звертає увагу, що формою реєстраційної картки для юридичної особи, затвердженою наказом ДПС від 21.12.2022 № 930 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг» не передбачено зазначення посади працівника юридичної особи у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа електронного підпису, отриманому у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України.
Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області